yazzmania

Mammaledig?

Kategori: Allmänt

Ja ledig och ledig..dels har man ju fullt schå att ta hand om en bebis men annars skulle jag faktiskt vilja påstå att man är ledig. Du är rätt fri att planera dina dagar och göra lite som du vill..fika, träffa andra, åka iväg nånstans, sova lite längre om bebisen sover, lata dig hemma om du inte pallar gå ut...

Men det har ju nu alltså valt att byta bort och börja jobba?? Haha ja rastlös som jag är satt jag för nån vecka sen o tänkte att jag hade ju faktiskt kunna börja jobba deltid. Be careful what you wish for! Förra veckan ringde mitt jobb och frågade när jag kommer tillbaka haha Så jag ska nu börja jobba 3 dagar i veckan, 4 timmar om dagen. Känns rätt lagom..då har jag ändå några fria dagar plus jag har halva dagar att göra annat på.

I andra länder börjar man jobba efter 2-3 månader så det är väl inget konstigt i sig. Man kan ju också se det som att man kanske borde passa på att njuta av att inte behöva jobba men jag tror faktiskt att det gör rätt mycket att inte missa den sociala aspekten och att få tänka på annat än att byta blöjor.

Sen är vi ju alla olika men för mig kommer det nog göra gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: