yazzmania

Multitasking...

Kategori: Allmänt

Ja då var det ju det här med att man måste multitaska som mamma...Städandet är något jag absolut inte har prioriterat. Mellan att hinna äta, amma, byta blöja, fixa sig själv någorlunda så har städandet fått komma i sista hand, iaf grovstädandet. Efter ett tag börjar man ju märka att man har struntat i det allt för länge. Varje gång jag har gått in på toaletten har jag fått spel över duschen, kaklet på väggen och golvet. Så igår skulle jag duscha. De vanliga atributen i en dusch brukar väl vara schampo och balsam..jag vandrade in med Vanish för dusch och badrum och en tvättsvamp.

Så jag påbörjade mitt duschande med att först spreja Vanish på kabinen och kaklet (luktade pecka) sedan fortsatt jag som vanligt med schampo sen satte jag i en hårinpackning, se där! Hann med det också! Medan det låg i började jag skrubba..skrubba skrubba skrubba. Sen var det klart! Bara att fortsätta med att tvåla in kroppen, tvätta ur hårinpackningen och ut ur duschen.
 
Så på en tid av max 15 min hann jag med
- Städa
- Duscha
- Sätta i hårinpackning

Ta daaa, ren kropp och ren dusch!

Man får ta till alla knep man har haha

Kommentarer


Kommentera inlägget här: