yazzmania

Det här med rutiner...

Kategori: Allmänt

Igår blev Alyssa 3 månader och jag har läst att det är då de själva börjar få in sina rutiner. De förstår vad natt och dag är och de börjar kanske sova bättre. Alltså är det nu man kan börja sätta kvällsrutiner....men hur frågar jag?? Hur vet man vilken tid som är bäst att lägga de? Om jag tycker kl 21 är en bra tid att lägga henne på, ska jag alltid lägga henne kl 21? Tänk om hon inte är trött då? Ska hon ligga i sängen o skrika tills hon somnar av trötthet av att skrika?

Jag måste ge mig själv en klapp på axeln för hon har sovit i sin säng sedan hon var 2 månader. Inte alla nätter, är hon lite sjuk eller orolig så får hon sova i sängen bredvid mig, men oftast så börjar hon natten med att sova i sin säng. Så det behöver jag inte kämpa med så mycket nu. Nu handlar det om att få henne att sova när jag vill att hon ska sova...funkar det så? Har googlat massor men tycker inte att jag hittar nån bra sida med riktigt bra vägledning. Står bara att nu kan man börja med rutiner och man ska gärna göra samma saker varje kväll så att de förstår att de ska sova för natten.

Igår lade jag henne typ vid kl 20 och det tog en halvtimme av gråtande och fram o tillbaka med nappen i munnen innan hon somnade. Idag lade jag henne kl 21 och hon har inte gråtit så mycket och det gick rätt fort. Hon sover ju såklart inte så länge men det är väl bättre än inget?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: