yazzmania

Libero vs Pampers

Kategori: Allmänt

Innan man får barn har man ju noll koll på blöjor. Iaf jag..så till en början måste man ju gå rätt mycket på vad folk säger. Jag började med att använda Libero för min svägerska som har 3 barn tyckte de var bäst. Hon sa att Pampers läcker och hon tyckte allmänt att Libero var bäst. Så jag körde på hennes rekommendation och använde Libero i typ 2 och en halv månad. Under denna tiden var jag med om att det läckte igenom rätt många gånger. Varje natt var jag nervös över att stackars Alyssa skulle ha fått kiss över hela sig, vilket hände några gånger. Det gick upp till ryggen och ena sidan på hennes pyjamas var blöt av kisset.

Så min svägerska sa att blöjan kan vara för liten så jag gick upp en storlek vilket hjälpte till en början men sen hade vi läckage igen.

Så nu har jag gått över till Pampers. Jag har hittills använt ett paket med 66 blöjor och inte haft läckage en enda gång. Jag är inne på ett nytt paket nu och hittills (peppar peppar) fortfarande inget läckage.

En annan sak jag inte tyckte om med Pampers först var att de kändes för naturliga..haha hur sjukt är inte det! Liberos blöjor är mer platstiga och det kändes mer rätt...snacka om att jag har blivit förstörd av detta fabricerande samhället när jag inte tycker om nåt för att det känns för naturligt haha Pampers blöjor är mjukare och Alyssa är inte lika röd i rumpan av de och har heller inte lika mycket märken kring låren från blöjan.

Så min bedömning just nu är att Pampers faktiskt är bättre. Iaf på mitt barn och just nu.

Men inte nog med att man ska välja märke på blöjor, finns ju fler än Pampers och Libero, men märkena har olika modeller....ORKA! Active fit, Dry Baby och gud vet vad...hur ska man veta vilken som är bäst av de då?? Haha

           VS         
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: