yazzmania

Back to work??

Kategori: Allmänt

Ja det är rätt..jag har börjat jobba! Say whaaaat! Folk på jobbet och som jag säger det till säger att jag är galen, de blir chockade, Men Alyssa då??? Ni kan vara lugna, jag låter inte Alyssa vara hemma själv och jag har heller inte lämnat henne till alkisarna som sitter utanför oss varje dag.

Alyssa är med sin farmor eller hennes moster de få timmar som jag jobbar i veckan. Mitt jobb ringde och frågade när jag kommer tillbaka. Jag svarade så klart..eeeh..om ett år? Men de har så mycket att göra och undrade om jag hade velat komma tillbaka, och isf hur mycket jag hade kunnat tänka mig jobba.

Eftersom jag ändå har en bebis, jag ammar, jag får inte sova bra om nätterna och jag vill passa på att njuta av att inte behöva jobba heltid så tänkte jag att 12 timmar i veckan kan bli bra. 3 dagar á 4 timmar, vilket är lagom. Jag får träffa lite andra vuxna, tänka på annat, dricka kaffe och Alyssa (som ändå sover större delen av de 4 timmarna) får umgås med hennes farmor.

I andra länder är detta inget ovanligt. Man får bara 2 max 3 månader ledigt när man fått barn. Så det är en väldig lyx vi har i Sverige att vi kan vara hemma så länge som vi kan! Nu eftersom jag jobbar så utnyttjar jag ju inte alla dagarna vilket gör att jag i det långa loppet inte behöver jobba heltid än på ett bra tag :D

Vi får se hur det går! Funkar det så funkar det, går det inte då kommer jag såklart inte tvinga fram det. Jag måste orka och tycka det är kul att gå till jobbet och så länge Alyssa inte lider av det ser jag inte skadan med det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: