yazzmania

Förbannad!!!!

Kategori: Allmänt

Jag blir riktigt jäkla förbannad på vården! I nästan två månader har jag träffat läkare och bvc sköterskor och sagt att det är något fel på Alyssas andning. Hon kippar efter andan ordentligt på natten när hon sover och under dagarna är det ansträngt. Alla har avfärdat det och sagt att det är normalt, hon är bebis och då är allt litet och trångt så det är därför, hon växer ifrån det bla bla bla. Jag har gång på gång känt att det inte är riktigt ok och därför påpekat det varje gång jag träffat någon inom vården men alltid fått samma svar. Så tillslut lägger jag ju ner och tänker att det är jag som överdriver, de har väl rätt då om flera olika personer säger så.

Men så idag skulle Alyssa vaccineras. Hon är riktigt snorig och täppt så sköterskan ville inte vaccinera henne för att det blir för stor påfrestning. Så hon väljer att lyssna på hennes lungor och kallar sedan in en läkare som också lyssnar. Helt plötsligt ska vi in till vårdcentralen där Alyssa ska få inhalera för att vidga hennes luftrör. Hon får inhalera två gånger och får kortison samt stark astmamedicin utskriven som hon ska få 3-4 gånger om dagen!!!!!!!

Nu har hon ju inte astma, inte än iaf hoppas jag, men det kan ju utvecklas till det! Och det som gör mig riktigt förbannad är att detta bara var tur! Det var tur att hon skulle vaccineras idag för annars hade hon inte fått träffa läkare. Ska hon behöva sluta andas för att jag ska bli tagen på allvar när jag söker vård????? Och man får alltid frågan "Är det ditt första barn?" Som att man bara är en nojig mamma som inte vet vad man snackar om. Riktigt förbannad!! Istället för att ha en förebyggande vård, där Alyssa kanske hade kunnat slippa få detta nu ifall de gjort nåt från början.

Idioti rakt av!! Stackarn har kämpat varje natt med att andas, varje gång hon sover, varje gång hon ammar..hela tiden. Hon sover dåligt så klart och kommer inte till ro. Klart som fan när hon inte kan andas ordentligt!! Det hade hon sluppit om någon bara lyssnat på mig och kollat henne ordentligt och gjort en utredning istället för att bara titta på henne någon minut och säga att det är normalt.

Vet inte vilka huvuden som borde rulla för just nu vill jag anmäla hela bunten för tjänstefel!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: